W dniach 22 - 27 lutego 2015 roku dyrekcja, czworo nauczycieli i ośmioro uczniów (razem 14 osób) z Zespołu Szkół Miejskich Nr 2 w Grajewie wyjechało do Banbury w Wielkiej Brytanii w ramach programu Comenius „Średniowieczne dziedzictwo”.
Podróż była długa. Wyjechaliśmy autobusem o godz. 7 rano, następnie samolotem do Londynu, skąd odebrał nas nauczyciel Ian Lee. Około godz. 19 dotarliśmy do szkoły Warriner w miejscowości Bloxham. Uczniowie zostali odwiezieni do goszczących ich rodzin, a nauczyciele do hotelu. Następnego dnia, w poniedziałek, zostaliśmy przywitani w szkole Warriner. Nasi uczniowie uczestniczyli w zajęciach lekcyjnych razem z Anglikami. Po południu wybrano wspólne logo projektu oraz prezentowane były rezultaty prac nad programem Comenius. Nasza szkoła prezentowała taniec. Wieczorem spotkaliśmy się na kolacji w domu Simona Garrood, koordynatora projektu w szkole angielskiej. We wtorek pojechaliśmy na wycieczkę do średniowiecznego zamku Warwick, gdzie spędziliśmy cały dzień zwiedzając to unikalne, historyczne miejsce. Wieczorem uczniowie wszystkich szkół partnerskich spotkali się na ognisku integracyjnym. W środę pojechaliśmy do Londynu. Zwiedzaliśmy tam Muzeum Figur Woskowych Madame Tussaud’s, przejechaliśmy kilka stacji londyńskim metrem, byliśmy na Kole Londyńskim London Eye, a następnie spacerowaliśmy ulicami Londynu aż dotarliśmy na miejsce zbiórki, do Covent Garden. W czwartek zwiedzaliśmy Oxford. Nasi uczniowie bardzo dobrze poradzili sobie w nowych sytuacjach komunikacyjnych . Wychowankowie ZSM 2 w Grajewie bardzo dobrze posługiwali się językiem angielskim.
Podczas pobytu młodzież miała okazję zaprzyjaźnić się z angielskimi kolegami i koleżankami. Rodziny, u których mieszkali nasi uczniowie, okazały się niezwykle gościnne i każdy został bardzo serdecznie przyjęty. Nasi uczniowie utrzymywali kontakt ze znajomymi z Anglii od czasu ich pobytu w Polsce. Prawie wszyscy zamieszkali u osób, które sami wcześniej gościli w swoich domach. Dzięki programowi Comenius, nasza młodzież nie tylko poszerzyła swoją wiedzę dotyczącą historii i geografii ale również udoskonaliła język angielski oraz zawarła przyjaźnie z kolegami z innego kraju i kultury, mogła uczyć się tolerancji obserwując wielokulturowe społeczeństwo Wielkiej Brytanii. Pobyt w Anglii był także bardzo ciekawym doświadczeniem dla nauczycieli w aspekcie kulturowym, społecznym i dydaktycznym. - Katarzyna Bieńkowska koordynator projektu
piątek, 19 kwietnia 2024
czwartek, 18 kwietnia 2024
Komentarze (0)